Rodelen & Kaiserschmarrn - Reisverslag uit Viehhofen, Oostenrijk van Stephanie - WaarBenJij.nu Rodelen & Kaiserschmarrn - Reisverslag uit Viehhofen, Oostenrijk van Stephanie - WaarBenJij.nu

Rodelen & Kaiserschmarrn

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

20 December 2011 | Oostenrijk, Viehhofen

Hallooo!~

Zondag was ik in m'n eentje vrij dus ben ik lekker met de skibus naar de gondel gegaan en gaan snowboarden. Lekkere sneeuw want zaterdag had het de hele dag gensneeuwd.

Ik had al meer dan 3 weken last van m'n oor hij zat dicht en ik ben gewoon half doof nu, haha. Ben eerst naar de apotheek geweest (iets gekregen maar dat hielp ook niet) dus toen maar naar de dokter..
De assistente helemaal moeilijk doen over de verzekering want ik moest een oostenrijkse verzekeringspas ofzo hebben (wat achteraf helemaal niet hoefde) dus heb daar minstens een uur staan wachten. Daarna werdt ik geholpen door de dokter, ik heb oordruppels mee gekregen en m'n oor moet uitgespoten worden.
Ooh ja was ook nog leuk de bus terug naar Viehhofen ging om 1 minuut over half en ik was pas om 5 minuten over half klaar bij de dokter dus een uur moeten wachten op de volgende bus..

Vandaag eerst gewerkt en daarna wezen rodelen met een gezellige groep van Nederlanders en Duitsers door elkaar met kinderen en zelfs een baby. In totaal waren we met een 30/35 personen das nog niet zo slecht voor de eerste keer! Vanaf deze week gaat het animatie programma beginnen en dus ook de avondactiviteiten worden meer. Daar hoort dus ook rodelen bij dus elke dinsdag gaat er iemand mee.
Eerst worden we opgehaald bij de receptie met de bummelzug (een soort treintje) wel gezellig want het is verwarmd en er wordt muziek gedraaid.
Deze brengt ons naar Saalbach en vanaf daar gaan we verder met de pistenbully :D hier hangt een kar achter en we pasten er allemaal in 1 keer in. Toen we eenmaal boven waren kwamen we bij het Spielberghaus, een gezellig restaurant waar we iets gingen eten (wij mogen gratis mee eten :D). Heerlijke kaiserschmarrn gegeten en daarna gingen we rodelend naar beneden. Ik ging samen met Ellen (meisje van 4) ze zei ik wil samen met jou! Jammer was alleen dat je op sommige stukken echt weinig vaart hebt dus heb gewoon een stuk de slee moeten trekken.

Morgen ben ik lekker jarig dus gaan we een feestje vieren, hihi.
Ik mocht van de manager een taart uitzoeken en dat werd natuurlijk Sachertorte (chocoladetaart) Hmm.. heb er nu al zin in! hahaa

Ciao! Tschüss!

  • 20 December 2011 - 21:53

    Jolande:

    Hey Steef,

    leuk om je verhalen te lezen! Leuke foto's ook! Zo te zien heb je het wel naar je zin daar, goed om te lezen :D
    Alvast een hele fijne verjaardag en prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!!!!!

    xxx

  • 21 December 2011 - 06:28

    Mam,pa Daphne:

    leuk , Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag! Niet te veel alcohol vanavond.

  • 21 December 2011 - 12:10

    Oma L.:

    Proficiat en eet maar Lekker Sachertorte!
    Liefs. Oma L.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Viehhofen

Stephanie

Actief sinds 30 Maart 2011
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 19506

Voorgaande reizen:

21 Februari 2016 - 17 Juli 2016

Stage in Duitsland, Keulen

02 September 2015 - 08 Februari 2016

Studeren in Spanje, Murcia

19 November 2011 - 21 April 2012

Stage in Oostenrijk, Viehhofen

Landen bezocht: