Alweer op de helft van m'n verblijf hier! - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Stephanie - WaarBenJij.nu Alweer op de helft van m'n verblijf hier! - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Stephanie - WaarBenJij.nu

Alweer op de helft van m'n verblijf hier!

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

19 November 2015 | Spanje, Murcia

¡Buenas tardes!

Het is alweer lang geleden dat ik een verslag had geschreven dus ik dacht dat het er wel weer eens tijd voor was!

Er is weer veel gebeurd. Ik heb veel bezoek gehad de afgelopen tijd, zo is Johan een paar dagen langs geweest, papa en mama zijn langs geweest en ook m'n oom en tante vanuit Frankrijk! Erg gezellig allemaal!!

Ik heb natuurlijk weer van alles gedaan en beleefd hier. Zo ben ik met andere studenten van mijn universiteit naar een basketbalwedstrijd van mijn schoolteam tegen een club uit Malaga geweest. De sfeer was er erg gezellig! Alleen wel jammer dat onze school net in de laatste paar minuten met 2 punten minder verloor. Verder was ik met wat vrienden naar het strand in Alicante geweest, toen was het nog heerlijk warm weer. Ik moet zeggen het is nu 's middags nog steeds wel lekker hoor (ca. 22-24 graden), maar 's ochtends en 's avonds koelt het flink af ca. 10 graden zegmaar..

Toen de dag eindelijk zo ver was dat mijn vriendje me kwam opzoeken, was ik stiekem wel een beetje zenuwachtig hoor! Het was super gezellig als vanouds. We zijn uit eten geweest bij verschillende tapas restaurants en hebben Alicante bezocht, langs de boulevard gelopen en het kasteel/museum 'castillo de Santa Barbara' bezocht. Ook zijn we nog naar een voetbalwedstrijd van het team uit Murcia geweest, en ja ze hadden gewonnen dus dubbel zo leuk. Verder moest ik tussendoor nog naar school, maar gelukkig niet zo lang. Johan heeft een les mee gevolgd, accountancy in het Spaans haha. Natuurlijk heb ik nog een rondleidinkje gegeven en hebben we de kathedraal in Murcia bekeken.

Verder ben ik met Lisa nog sushi wezen eten na de Zumba, op aanraden van een paar Spaanse klasgenootjes. Het beviel goed, dus dat zullen we vast nog wel een keer doen! Natuurlijk ook weer een paar keer uit geweest. Met een groepje van school hebben we de lokale bierfabriek van Estrella Levante bezocht, het viel alleen een beetje tegen aangezien de vrijdagavond de enige dag was dat de fabriek niet 'draait' maar dat ze alleen schoonmaken.. en laten wij er nou net de vrijdagavond zijn. Helaas, maar wel gezellig gehad en toch het proces van het bierbrouwen een beetje gezien.

In de stad zelf werd nog een internationaal diner georganiseerd waar studenten van allerlei verschillende nationaliteiten naartoe kwamen en een (zelfgemaakt!) gerecht uit hun land meenamen. Ik heb met de Nederlandse meiden pannenkoeken en wentelteefjes gebakken, wat erg goed in de smaak viel want het was allemaal super snel op! Vel nieuwe dingen geproefd en een gezellig avond gehad.

Ook toen m'n oom en tante heb ik ze een korte rondleiding door Murcia gegeven, hebben we een koffietje gedronken op een gezellig plein en 's avonds natuurlijk tapas gegeten.

Met mijn huisgenootjes ben ik op een avond nog naar een cocktailbar geweest, ik had een banaan,kokosnoot met aardbeien cocktail (ja zonder alcohol deze keer) maar daardoor smaakte hij er niet minder door!

Vorige week hadden papa & mama me hier bezocht, ze kwamen in het weekend aan waarbij ik ze een rondleiding heb gegeven door Murcia en we churros hebben gegeten op een terras met uitzicht op de kathedraal. Op maandag moest ik 's ochtends naar school en daarna wachtten m'n ouders me op en heb ik ze een rondleiding over het schoolterrein gegeven (ja het is werkelijk groot, 1 hoofdgebouw (oud klooster) en 9 grote bijgebouwen). Aangezien ze een auto hadden gehuurd waren we lekker vrij in wat we konden gaan doen. We zijn daarna naar Cartagena gereden en daar door de straatjes en langs de haven gelopen, wat winkeltjes bekeken en m'n eerste paella van hier gegeten. Was zeker voor herhaling vatbaar! Verder had ik geluk dat ik ineens een dag vrij was aangezien er een viering was op school (waar alleen de leraren naartoe moesten). Toen zijn we naar San Javier gereden. Er was daar niet zoveel te doen dus hadden we een rondje gelopen en zijn daarna naar het winkelcentrum gereden waar we een koffietje hadden gedronken en ik nieuwe laarsjes heb gekocht :)
De laatste dag dat papa en mama er waren hebben we wat winkels in de stad zelf bekeken en zijn we uit eten geweest bij de Italiaan waar we lekker pasta aten.

Verder doe ik natuurlijk ook nog wel wat aan school hoor! Genoeg zelfs.. afgelopen dagen alleen maar zitten leren. Ik had een berg opdrachten te doen afgelopen tijd en deze week had ik 4 examens. Ik heb nog geen cijfers terug, maar ik verwacht dat het best redelijk gegaan is.

Nou dat was het wel eventjes voor nu, na al dat leren nu eventjes een avondje voor mezelf!

Adios en hasta luego

  • 19 November 2015 - 18:53

    Mama:

    ! Hola dochter, we hebben het heel erg leuk gehad, is een leuke stad Murcia. Groetjes van papa en mij.

  • 19 November 2015 - 20:04

    Linda:

    Hey Stephanie,
    Wat een leuk stukje weer!! Je beleefd nog al wat daar!! Saai is het iig niet voor je.
    En ik ben een beetje jaloers op de temp van murcia. Wij hebben hier echt
    Bagger weer.....
    Voorbereidingen wintersport begint een beetje hier! Tim een helm!!!!
    Hier en daar wordt er een ski-broek gepast, kadootjes voor lootjes gekocht
    Dus nog ff dan zien we jou weer hier
    Zet hem nog even op.
    Gr linda

  • 19 November 2015 - 20:14

    Oma L.:

    Hoy Stephe wat leuk weer eens wat van je te lezen.
    Gisteren was je Ma hier nog even en zijn we langs de vaart wezen lopen en hebben we wat gedronken in het nieuwe cafe aan de overkant van de vaart.
    Ook net bericht gehad uit Torderes; die zijn ook weer goed thuis gekomen!
    Voor straks welterusten en liefs.
    Oma L.
    P.S. Ik hoop dat je cijfers meevallen!

  • 20 November 2015 - 18:06

    Barbara:

    Hallo Stephanie,
    super, es geht eben auch beides, lernen und geniessen, es freut mich, das es dir so gut geht und wünsche dir, das alles so angenehm weiter geht.
    Liebe Grüsse von uns Zwei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Actief sinds 30 Maart 2011
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 19492

Voorgaande reizen:

21 Februari 2016 - 17 Juli 2016

Stage in Duitsland, Keulen

02 September 2015 - 08 Februari 2016

Studeren in Spanje, Murcia

19 November 2011 - 21 April 2012

Stage in Oostenrijk, Viehhofen

Landen bezocht: