Eerste dagen in Murcia - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Stephanie - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Murcia - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Stephanie - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Murcia

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

05 September 2015 | Spanje, Murcia

¡Buenos días!

Hier een verslag van mijn eerste daagjes in Murcia.
Ik ben woensdag aan het einde van de middag aangekomen in mijn appartement nadat ik in Rotterdam door mijn ouders en Johan uit was gezwaaid. Ik werd ontvangen door de andere kamergenoten. Er zijn 3 franse meiden, 1 duitse en 1 engelse. Toen ik mijn tas had uitgepakt zijn we met z'n allen naar de supermarkt geweest om inkopen te doen voor deze week en hebben we gezamenlijk in het appartement gegeten. Mijn kamer is groot met veel kastruimte en een tweepersoonsbed.

De volgende dag 's ochtends de weg naar mijn universiteit uitgevogeld. Bij de tram gevraagd aan een Spaanse man, hij wist het zelf niet maar ging voor mij aan allemaal mensen vragen of ze het wisten en uiteindelijk iemand gevonden die het ongeveer wist. Eenmaal in de tram goed gekeken op het routebord en bleek dat ik moest overstappen. Er gaat om de 10 à 20 minuten wel een tram dus dat is wel fijn. Maar met overstap duurt het toch zo'n 45 minuten voordat ik op mijn universiteit ben. Misschien als het straks is wat minder warm is (het is nu steeds rond de 32 graden) eens uitproberen om op de fiets te gaan. 's Middags zijn we met de bus naar het strand geweest, dat is een uurtje met de bus. Het was een zandstrandje en er stond een heerlijk windje dus voelde het ook niet meer zo warm aan (het was die dag 34 graden).
Eenmaal terug in het appartement besloten om ergens tapas te gaan eten met nog 4 vrienden van het franse meisje. Dat was gezellig en uiteindelijk pas om 1 uur 's nachts weer terug thuis.

Gisterenochtend weer naar mijn universiteit geweest en alles geregeld voor de intensieve cursus Spaans die a.s. maandag begint. Deze duurt 2 weken en daarna starten ook mijn gewone lessen. 's Middags met z'n allen geluncht in het appartement en daarna even lekker geskyped met Johan. Begin van de avond met z'n zessen naar een beerpong voor Erasmus studenten geweest. Het was eigenlijk meer een kroegentocht, maar het was wel leuk! Veel mensen ontmoet waaronder Fransen, Duitsers, Engelsen, Portugezen en zelfs 3 Nederlanders! Sangria en een meloen-moijto gedronken en daarna naar Club Badulake geweest. Dit is een disco/club echt gericht op internationale studenten. Het was een geslaagde avond.

Vanochtend daarom maar eens lekker uitgeslapen en rustig aan gedaan :)

Dat was het wel weer even voor nu.

Un saludo,
Stephanie


  • 05 September 2015 - 17:53

    Coby:

    Ha Steef

    klinkt als heeel vermoeiend dat studeren (smile)
    leuk dat je mensen ontmoet, en gezellige dingen kunt doen met elkaar

  • 05 September 2015 - 18:20

    Barbara:

    Hallöchen Stephanie,
    ich habe deinen Reisebericht gelesen und stelle fest, das Studentenleben hat begonnen. das heisst. keine Langeweile, keine Einsamkeit.
    Es freut mich sehr, das du nette Menschen um dich herum hast, so wird die Zeit in Murcia schnell vergehen. Viel Erfolg und bis bald
    Barbara

  • 06 September 2015 - 10:31

    Myriam:

    HALLO STEPHANIE
    WELKE TAAL MOET JE NU EERST SPREKEN MET AL DE VERSCHILLENDE TALEN .
    MAAR VOLGENS JE VERSLAG ZIJN JULLIE AL GEWEND AAN ELKAAR.
    LEERSE EN BEDANKT VOOR EERSTE VERSLAG GR. OOK NAMENS OPA EN OMA
    MYRIAM

  • 06 September 2015 - 22:18

    Oma Loes:

    Heb je gisteren een berichtje gestuurd maar ik denk dat je het niet ontvangen hebt!
    Groetjes en liefs en welterusten.
    Oma L.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Actief sinds 30 Maart 2011
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 19477

Voorgaande reizen:

21 Februari 2016 - 17 Juli 2016

Stage in Duitsland, Keulen

02 September 2015 - 08 Februari 2016

Studeren in Spanje, Murcia

19 November 2011 - 21 April 2012

Stage in Oostenrijk, Viehhofen

Landen bezocht: