Begin van het volgende avontuur! - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Stephanie - WaarBenJij.nu Begin van het volgende avontuur! - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Stephanie - WaarBenJij.nu

Begin van het volgende avontuur!

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

13 Maart 2016 | Duitsland, Keulen

Na welgeteld 2 weken thuis geweest te zijn, ben ik weer vertrokken naar het volgende land. Deze keer om stage te lopen in Keulen!

Alles ingepakt en hoppa in de auto naar Duitsland samen met m'n ouders deze keer. Want die vonden het ook wel leuk om Keulen eens te zien. Zo'n 3 uur later aangekomen en de sleutel opgehaald. Toen alles uitgepakt en kennis gemaakt met een collega uit Australië die een week in het appartement zou blijven. Dat was hartstikke gezellig. We zijn nog samen uit eten geweest bij Duits cafeetje en in de Dom (kathedraal) geweest.

De eerste dag leerde ik de nieuwe collega's kennen, kreeg ik een rondleiding door het gebouw en kreeg ik super veel informatie op me af over hoe het bedrijf is ontstaan en hoe alles in grote lijnen in elkaar zit! En dat is niet niks, het bedrijf houdt zoveel meer in dan ik dacht. Het is eigenlijk echt super groot met allemaal partners over de hele wereld.

's Middags ben ik met de baas en twee collega's ergens wezen lunchen, heerlijke risotto gegeten! Op kosten van de zaak ;)
Top haha.
Daarna nog meer informatie gekregen van een andere collega.

De volgende 2 weken heb ik eigenlijk heeeeeeel veel gelezen, websites doorgekeken, op allerlei afdelingen informatie & presentaties gekregen, meetings bijgewoond, skype conversaties gehad met collega's in het buitenland en 2 dagen fulltime training over de General Regulations gehad.

Ondertussen heb ik al 2 weken een Duits huisgenootje die vandaag weer is vertrokken, omdat er morgen weer iemand anders komt. Ik krijg dus heel vaak nieuwe huisgenootjes maar dat heeft eigenlijk ook wel wat!

Afgelopen weekend ben ik met mijn Duitse huisgenootje genaamd Lea naar de bioscoop hier geweest. Die is echt super groot en heeft 14 zalen. We zijn naar de film Dirty Grandpa geweest, echt een super grappig film, veel gelachen!

Morgen komt mijn stagebegeleidster uit NL langs en daarna heb ik nog een meeting. Vanaf komende week gaat mijn Project echt van start en kan ik beginnen met gegevens verzamelen voor een nieuwe website! Heb zin om lekker aan de slag te gaan daarmee. Ook krijg ik daarnaast nog 2 andere projecten waarbij ik samenwerk partners mag opbellen om door bepaalde informatie meer te weten te komen over een specifiek onderwerp. Genoeg te doen dus :)

Grüße aus Köln!
Stephanie



  • 13 Maart 2016 - 21:51

    Oma Loes:

    Ik wist alles al in grote lijnen maar toch leuk om het weer eens te lezen.
    Heel veel succes voor de komende weken!
    Groetjes Oma L.

  • 13 Maart 2016 - 22:31

    Mama:

    Hallo, dochter, super leuk stukje, en de badkamer nog droog gekregen na je was?

  • 14 Maart 2016 - 07:34

    Coby:

    Hallo Stephanie
    wat weer een leuke verhalen; je doet het goed in het buitenland.
    "Hals und beinbruch" dan maar! en veel plezier en tot ziens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Actief sinds 30 Maart 2011
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 19478

Voorgaande reizen:

21 Februari 2016 - 17 Juli 2016

Stage in Duitsland, Keulen

02 September 2015 - 08 Februari 2016

Studeren in Spanje, Murcia

19 November 2011 - 21 April 2012

Stage in Oostenrijk, Viehhofen

Landen bezocht: