Eerste presentatie en meer.. - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Stephanie - WaarBenJij.nu Eerste presentatie en meer.. - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Stephanie - WaarBenJij.nu

Eerste presentatie en meer..

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

10 Oktober 2015 | Spanje, Murcia

Buenos días amigos,

De afgelopen weken is er alweer veel gebeurd!
Ik ben met Pauline wezen zwemmen bij Aida (die heeft een zwembad bij haar appartement!), hartstikke gezellig en daar lekker geluncht.
Verder is Tes nog jarig geweest dus dat moest natuurlijk gevierd worden! We zijn uit eten geweest bij een restaurant dat onze Spaans lerares had aanbevolen. Nou ik kan vertellen dat beviel heel goed! Heerlijk gegeten met z'n allen en met een volle buik naar huis. We hadden voor Tes nog een dessert 'tarta de abuela' ofwel oma's taart besteld met kaarsjes erop. Had ze totaal niet verwacht dus was wel leuk. Ze draaiden in het restaurant nog 'cumpleaños feliz' dus dat maakte het helemaal compleet.

De afgelopen weken ben ik soms met mijn huisgenootjes en soms met vriendinnen naar Zumba geweest. Erg intensief maar wel heel leuk en goed om een beetje fit te blijven hier, haha.

Ook organiseerde mijn universiteit een diner. Dat viel jammer genoeg een beetje tegen, want het was meer een staande meeting met aperitiefjes/hapjes. We hebben wel wat nieuwe mensen leren kennen maar hielden het toch vrij snel voor gezien. Daarna zijn we naar Pauline gegaan en daar wat gedronken voordat we naar Badulake gingen voor het Oktoberfest.

Verder ben ik nog naar Cartagena geweest met mijn huisgenootjes (Mélissa, Jodie, Paula en Laurane). We zijn daar op de culturele tour gegaan en hebben een museum en een oud Romeins theater bezocht.

Ook is Dunja met haar vriend nog een avondje langs gekomen, haar ouders hebben een appartement 20 minuten hiervandaan. Ze is een oud-klasgenootje van Mbo en we hadden elkaar al een hele tijd niet gezien. Dus lekker bijgekletst onder het genot van een drankje en daarna een lekker frozen yoghurt ijsje gehaald.

Voor school heb ik voor elk vaak steeds al wel huiswerk en afgelopen vrijdag heb ik zelfs al een presentatie in het Spaans moeten geven! Het was voor het vak hotelmanagement en het ging over de verschillen van hotelsterren/kwalificaties tussen Nederland en de regio Murcia. Erg interessant! Het was moeilijk, maar de presentatie ging uiteindelijk goed dus daar was ik erg blij om.

Gisterenavond uit geweest naar Badulake en een andere club. Het was erg gezellig en we mochten na sluitingstijd (voor de 2e keer) blijven aangezien we de eigenaar hebben leren. We kregen gratis drankjes en hebben allemaal locals leren kennen, erg leuk!

Ook heeft Johan zijn vlucht geboekt en komt hij volgende week een lang weekend naar hier! Ik heb er zin in!!

Heel veel zonnige groetjes vanuit Murcia

Liefs,
Stéphanie

• 10 Oktober 2015 - 18:58

Oma Loes:

Hoy Stephe,
    Heb alles gelezen en ik maak eruit op dat je het wel naar je zin hebt in Murcia.Je Pa, Ma, Jan en Monique zitten nu in t Frituurke wat te eten.
    Hier ook nog mooi weer hoor.
    Groetjes en Liefs.
    Oma

• 11 Oktober 2015 - 08:30

Sanne:

Klinkt allemaal super Steph, en heel leuk voor Jo en jou dat jullie elkaar nu snel gaan zien

• 11 Oktober 2015 - 10:19

Mama:

ha, dochter, zo te zien heb je het wel erg naar je zin daar. leuk verslag. groeten pa en mam

• 11 Oktober 2015 - 11:04

Angela En Daphne:

Hee Steph,
    Lekker veel aan het ondernemen zien we. Leuk!
    Veel plezier komend weekend met Jo en ook daarna natuurlijk.
    En sport ze he zussie