Eerste schoolweek en bezoek uit Nederland - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Stephanie - WaarBenJij.nu Eerste schoolweek en bezoek uit Nederland - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Stephanie - WaarBenJij.nu

Eerste schoolweek en bezoek uit Nederland

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

24 September 2015 | Spanje, Murcia

¡Buenos tardes!

Er is alweer veel gebeurd de laatste dagen/weken! Ik zit hier alweer 3,5e week. Mijn intensive cursus Spaans is inmiddels afgesloten met examen op de laatste dag. Hieruit is een niveau gekomen en daarmee zijn we ingedeeld in groepen om verdere lessen gedurende het semester te volgen.

Mijn huisgenootjes en ik zijn naar het welkomst diner geweest in een restaurantje dichtbij de Kathedraal. Daar kwam ik veel studenten van de Spaans cursus tegen, maar ook nieuwe mensen ontmoet. Erg gezellig dus! Na het eten zijn we uit geweest in club Badulake.

De volgende ochtend stond ik alweer vroeg op aangezien ik met een organisatie die allerlei dingen organiseert mee ging naar het strand Bolnuevo beach samen met Paula en Laurane. Het was best een leuk strand maar erg jammer dat het die dag redelijk bewolkt was. Toen we eenmaal terug waren met de bus hebben we snel gedoucht en zijn met alle meiden van het appartement naar de Parade in Murcia geweest. Het was een onderdeel van La Feria de Septiembre. Erg leuk want de mensen waren verkleed in allerlei kostuums en er waren praalwagens en paarden (eigenlijk een soort van carnavalsoptocht, maar dan anders).

Op zondag kreeg ik mijn eerste bezoek uit Nederland, door jawel Maaike (collega van mijn werk in Nederland) & Orestis. Zij waren dichtbij op vakantie en stuurde een berichtje of ze langs konden komen, wat ik erg leuk vond! Ik hoorde van een meisje die ik had leren kennen dat er een voetbalwedstrijd in het Nueva Condomina stadion was dus besloten we daarnaartoe te gaan met zijn viertjes. Real Murcia speelde tegen Real Betis Balompie. En toeval of niet Murcia won met 3-1! Het was bloedheet in het stadion. We zaten in de volle zon met ca. 32 graden, maar gelukkig
had Aida zonnebrandcrème mee! Ik was nog nooit in een voetbalstadion geweest maar ik vond het wel gaaf om te zien. Eenmaal terug heb ik nog wat van de stad laten zien en hebben we tapas gegeten.

15 september is een feestdag is Spanje genaamd 'Romeria de Murcia' wat betekende dat we vrij waren! Deze dag zijn we met een groep van ca. 15 personen uit eten geweest op Plaza de Santa Domingo.

Verder moest ik deze week veel regelen zoals, handtekeningen voor allerlei documenten, bewijs van inschrijving en van alles navragen bij verschillende personen aangezien er nog geen roosters bekend waren en de lessen op maandag al startten..

Met een clubje wilden we naar het waterpark genaamd Terra Natura gaan, we hadden de site gecheckt en het zou open zijn. Maar je raadt het al dat was het dus niet, de site was niet aangepast maar het was blijkbaar al een week gesloten. We wilden wel graag wat bijbruinen en aangezien het heerlijk weer was besloten we bij Tes & Maxim op het dakterras te gaan zonnen. Pauline, Lisa en ik hebben daar onze handdoekjes neergelegd en hebben heel de middag gekletst, gek gedaan en sangria gedronken. 's Avonds zijn we weer naar Club Badulake geweest, waar de shotjes tot 1 uur 's nachts maar €0,50 waren.. Niet zo goed kan ik je vertellen aangezien Pauline en ik ongeveer de enige waren die nog helder waren. De volgende avond ben ik bij Daan & Lisa wezen eten. Lekker gegeten en het was gezellig.

Ook ben ik met Pauline, Daan & Lisa naar het strand in Alicante geweest. Echt een hele andere stad vergeleken met Murcia. Veel meer toeristen en het strand was best druk, maar we gaan zeker nog eens terug!

Deze week een weekje school gehad. Sommige dingen vielen mee, sommige tegen. Ik wist maar een deel van mijn rooster aangezien er nog niets bekend was op de website en ik ook geen mail had gehad, moest ik weer overal achteraan. Uiteindelijk de roosters gekregen en op naar de eerste les. Engels, dachten we.. daar zaten we met een man of 10 maar geen docent te bekennen.. Bleek dat hij niet op was komen dagen dus toen maar weer terug naar huis en koffie gedronken op een terrasje in de zon. De volgende dag dan toch echt gestart met het vak Duits. Na de les kwam de lerares gelijk naar mij en Lisa toe en zei: ik begrijp het als jullie niet willen komen het zal wel saai zijn, ik schat jullie niveau veel hoger in. Wat dus betekent dat we niet altijd naar de lessen hoeven te komen, maar wel opdrachten en toetsen moeten maken. 's Middags had ik bezoek uit Nederland van Linda & Cor, ze waren met de auto gekomen vanuit hun vakantie bestemming. Het was super gezellig, ik heb ze wat van de stad laten zien en we zijn in de Kathedraal geweest en hebben lekkere tapas gegeten.

Verder deze week eigenlijk alleen maar lessen gevolgd, er waren moeilijke, saaie en leuke vakken bij. Ik heb deze week zoveel mogelijk verschillende lessen gevolgd, aangezien ik dan kan kiezen welke ik houd en welke niet. Er ook veel vakken op dezelfde tijd gegeven wat komt doordat ik vakken uit meerdere opleiding volg. Maar ik hoop over een tijdje een fatsoenlijk rooster voor mezelf te kunnen creëren met lessen die me aanspreken.

Het is een redelijk lang verhaal geworden, maar er is dan ook veel gebeurd. Ik hou jullie op de hoogte ;)

¡Hasta pronto!
Stéphanie





  • 25 September 2015 - 10:04

    Oma Loes:

    Heb vanmorgen om 6 uur je verhaaltje al gelezen.
    Leuk hoor! Je amuseert je daar wel he!
    Was naar de kapper vanmorgen en ben nu net thuis.
    Je moet de groeten van Jacques hebben!
    Tot later en lieve groetjes.
    Oma L.

  • 25 September 2015 - 15:10

    Mama:

    Hallo, dochter, zo te zien heb je het erg druk, je lult al aardig Spaans denk ik zo, groetjes ook vanaf hier , de zon schijnt het is 19 graden . Doei. Mam

  • 25 September 2015 - 17:25

    Barbara:

    Hallo Stephanie,
    weiter so, es ist sehr unterhaltsam wie du schreibst.
    Auch für die Studien alles Gute, du machst es schon super.
    Liebe Grüße Barbara

  • 29 September 2015 - 20:33

    Zusje:

    Hee zusssieeee!

    Goed dat je eindelijk een voetbalstadion hebt gezien, het mocht tijd worden :P

    Veel plezier en we appen nog wel.

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Actief sinds 30 Maart 2011
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 19471

Voorgaande reizen:

21 Februari 2016 - 17 Juli 2016

Stage in Duitsland, Keulen

02 September 2015 - 08 Februari 2016

Studeren in Spanje, Murcia

19 November 2011 - 21 April 2012

Stage in Oostenrijk, Viehhofen

Landen bezocht: