Alweer iets meer dan een weekje in Murcia! - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Stephanie - WaarBenJij.nu Alweer iets meer dan een weekje in Murcia! - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Stephanie - WaarBenJij.nu

Alweer iets meer dan een weekje in Murcia!

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

11 September 2015 | Spanje, Murcia

¡Hola!

Afgelopen weekend zijn we naar de IKEA geweest en hebben daar wat dingetjes ingekocht zoals extra beddengoed, 24-delig bestekset en nog een paar extra bakjes en bekers aangezien er alleen halve liter bierglazen stonden om uit te drinken. Daarna naar groot winkelcentrum geweest en wat rondgelopen en winkeltjes gekeken. Er was een olijven-winkeltje en samen met Jodie heb ik daar olijven gekocht. Ze waren heerlijk!

Afgelopen zondag hebben mijn appartement-genootjes en ik een rondleiding gehad van een jongen die hier al een paar jaar woont. Hij komt oorspronkelijk uit Frankrijk en hij organiseert allemaal activiteiten voor internationale studenten in Murcia. We hebben een wandeling gedaan door de stad en hebben van alles gezien zoals het stadhuis en de Kathedraal. Erg leuk om de stad te verkennen.

Op maandag ben ik gestart met mijn intensieve cursus Spaans, en intensief dat is ie! Het is weliswaar 'maar' 4,5 uur per dag maar je bent fulltime bezig. De docente bedenkt allemaal interactieve spelletjes waarbij je echt met de taal bezig bent en ze zorgt ervoor dat iedereen door elkaar gehusseld wordt zodat je bijna iedereen uit de klas wel leert kennen. De leeftijden verschillen heel erg in de klas er zijn 2 jongens van 18 jaar en er is er 1 van 26 (hij is het oudste hier). De lerares grapt heel de tijd met hem door hem 'abuelo' te noemen wat 'opa' betekent. Er zijn veel Brazilianen in de klas en omdat Spaans heel erg op Braziliaans lijkt kunnen hun ook al goed Spaans spreken. Verder zijn er een paar Duitsers, Fransen, Italianen, 1 meisje uit China en we zijn met 4 Nederlanders in onze groep.

Het heeft hier afgelopen tijd een paar dagen kei hard geregend, maar sinds dinsdag is het weer volop zon en rond de 32 graden.

Woensdagavond zijn we met een groepje Fransen en Spanjaarden naar La Feria de Septiembre geweest. Dit is een soort hele grote kermis met veel grote attracties zoals een schommelschip, 3 achtbanen, een spookhuis en nog veel meer. Er waren ook verschillende kraampjes met eten en speelgoed. Verder was er nog een deel met allerlei optredens en overal was verschillende muziek. Ik heb de beginselen van de Salsa geleerd haha!

Het beloofd goed weer te worden dit weekend dus gaan we zaterdag weer naar het strand.

Dit was het wel weer voor nu...

¡Adios amigos!
Stéphanie

• 11 September 2015 - 16:18

Oma Loes:

Ja Stephe ik heb alles met aandacht gelezen. Ik geloof dat je het daar best wel naar je zin hebt.
    Natuurlijk moet er ook wel Spaans geleerd worden maar daar ben je nu ook al intensief mee
    bezig. Weer is hier momenteel ook nog goed hoor, zo'n 20 gr. dus dat is wel lekker.
    Goed weekend en amuseer je!
    Lieve groetjes.
    Oma

• 11 September 2015 - 17:02

Barbara:

Hoi Stephanie,

man kann eben beides, lernen und auch dabei gut leben, allerdings muss man die gute dosierung finden, damit beides nicht zu viel und zu wenig gemacht wird.
    Besonders schön finde ich, du hast gleich freunde und kannst alles in der gruppe unternehmen. Denn geteilte freude, ist doppelte freude.
    Weiterhin viel Spass
    Barbara

• 11 September 2015 - 17:03

Sanne:

Hey Steef, klinkt super leuk allemaal!! Geniet en leerze daar

• 11 September 2015 - 19:42

Mama:

Ha dochter, je hebt het gelukkig goed naar je zin daar, super, dan gaat de tijd lekker snel.
    Groetjes mam en je pa

• 12 September 2015 - 10:20

Laura:

Hooi Stephanie,
    Leuk allemaal. Je verhalen doen me denken aan mijn buitenlandse stage in Indonesië. Leuk allemaal!!!!
    Vriendin van mij heeft denk ik een soortgelijke cursus gedaan in Salamanca, ze vond het erg leuk.
    Geniet er nog van daar,

Liefs Laura

• 12 September 2015 - 12:00

Linda:

Hey Stephanie,
    Wat schrijf je toch leuke verslagen...
    Ben blij dat je het leuk vind daar, en ook leuk dat er gezellige mede studenten zijn.
    En dat alles in een heerlijk temperatuurtje (bofkont).
    Tja dan moet je ook nog studeren ha ha, zal allemaal wel gaan!
    Zet um op meissie
    Gr uit Eindewege

• 12 September 2015 - 12:18

Jenny:

Leuk om je verslagen te lezen.
    Zo te lezen heb je het goed naar je zin.
    groetjes uit Vrouwenpolder